TGI-literatuurlijst
Nederlands
Braak van de I. Inspireren tot medeverantwoordelijkheid. TGI als methodiek voor effectief leiderschap. BoomNelissen. Amsterdam, 2011.
Cohn, Ruth C. Van psychoanalyse naar themagecentreerde interactie. Bouwstenen voor een pedagogisch systeem voor onderwijs, vorming en hulpverlening. Nelissen, Soest, 1997-4.
Hendriksen, J. & de Wit, A. Het thema centraal. Theorie en praktijk van de themagecentreerde interactie. Nelissen, Soest, 2004.
Löhmer, C. en Standhart, R. Themagecentreerde interactie. De kunst zichzelf en groepen te leiden. Garant, Leuven/Apeldoorn, 1998.
Handboek Themagecentreerde Interactie. Vertaling: Phien Kuiper. Uitgever: Tonnelier, Amsterdam, 2013, www.phienkuiper.nl, contact@phienkuiper.nl.
Oorspronkelijk: Schneider-Landolf, M. Spielmann J. & Zitterbarth W. Handbuch Themenzentrierte Interaktion (TZI). Vandenhoeck & Ruprecht, 2009, 2010.
Duits / Engels
Cohn, Ruth C. und Farau, Alfred. Gelebte Geschichte der Psychotherapie.
Zwei Perspektiven. Klett-Cotta, Stuttgart, 1995-2.
Hahn, K. u.A. (Hrg.) Kompetente LeiterInnen. Beiträge zum Leitungsverständnis nach TZI. Matthias-Grünewald, Mainz, 2001.
Kuebel, Mary Anne. Living Learning. A reader in theme-centered interaction. Media House, Delhi, 2002.
Langmaack, Barbara. Themenzentrierte Interaktion. Einführende Texte rund ums Dreieck. Beltz Taschenbuch, Weinheim/Basel 1996-3.
Löhmer, C. en R. Standhardt TZI. Pädagogisch-theraeutische Gruppenarbeit nach Ruth C. Cohn. Klett-Cotta, Stuttgart, 1992.
Lotz, Walter. Sozialpädagogisches Handeln. Eine Grundlegung sozialer Beziehungsarbeit mit Themenzentrierter Interaktion. 2003, Grünewald, Mainz.
Lotz W. & Wagner, C. Themenzentrierte Interaktion in der Beratung und in therapeutischen Prozessen. Grünewald, Mainz, 2007.
Rubner, Eike (Hg.) Störung als Beitrag zum Gruppengeschehen. Zum Verständnis des Störungspostulats der TZI in Gruppen. Grünewald, Mainz 1992.
Braak van de I. Inspireren tot medeverantwoordelijkheid. TGI als methodiek voor effectief leiderschap. BoomNelissen. Amsterdam, 2011.
Cohn, Ruth C. Van psychoanalyse naar themagecentreerde interactie. Bouwstenen voor een pedagogisch systeem voor onderwijs, vorming en hulpverlening. Nelissen, Soest, 1997-4.
Hendriksen, J. & de Wit, A. Het thema centraal. Theorie en praktijk van de themagecentreerde interactie. Nelissen, Soest, 2004.
Löhmer, C. en Standhart, R. Themagecentreerde interactie. De kunst zichzelf en groepen te leiden. Garant, Leuven/Apeldoorn, 1998.
Handboek Themagecentreerde Interactie. Vertaling: Phien Kuiper. Uitgever: Tonnelier, Amsterdam, 2013, www.phienkuiper.nl, contact@phienkuiper.nl.
Oorspronkelijk: Schneider-Landolf, M. Spielmann J. & Zitterbarth W. Handbuch Themenzentrierte Interaktion (TZI). Vandenhoeck & Ruprecht, 2009, 2010.
Duits / Engels
Cohn, Ruth C. und Farau, Alfred. Gelebte Geschichte der Psychotherapie.
Zwei Perspektiven. Klett-Cotta, Stuttgart, 1995-2.
Hahn, K. u.A. (Hrg.) Kompetente LeiterInnen. Beiträge zum Leitungsverständnis nach TZI. Matthias-Grünewald, Mainz, 2001.
Kuebel, Mary Anne. Living Learning. A reader in theme-centered interaction. Media House, Delhi, 2002.
Langmaack, Barbara. Themenzentrierte Interaktion. Einführende Texte rund ums Dreieck. Beltz Taschenbuch, Weinheim/Basel 1996-3.
Löhmer, C. en R. Standhardt TZI. Pädagogisch-theraeutische Gruppenarbeit nach Ruth C. Cohn. Klett-Cotta, Stuttgart, 1992.
Lotz, Walter. Sozialpädagogisches Handeln. Eine Grundlegung sozialer Beziehungsarbeit mit Themenzentrierter Interaktion. 2003, Grünewald, Mainz.
Lotz W. & Wagner, C. Themenzentrierte Interaktion in der Beratung und in therapeutischen Prozessen. Grünewald, Mainz, 2007.
Rubner, Eike (Hg.) Störung als Beitrag zum Gruppengeschehen. Zum Verständnis des Störungspostulats der TZI in Gruppen. Grünewald, Mainz 1992.